Workshop Introductie Beloved │ fotograaf, Leiden, Zuid-Holland

Anderhalve maand geleden volgde ik de workshop Introductie Beloved bij Yvette Vlaar. Ik hoorde hier vorig jaar al over, maar besloot er niets mee te doen, totdat ik merkte dat ik het steeds moeilijker begon te vinden om mensen natuurlijk op de foto te zetten. Vooral stellen poseerden naar mijn gevoel te veel als ik een foto van hen wilde maken.

Wat is Beloved precies? De Amerikaanse website van Beloved omschrijft het als volgt: “Beloved is een op portret gebaseerd fotografiegenre dat het belang van een relatie viert en benadrukt.” Een tochtje op Google langs Nederlandse websites bracht me langs de volgende uitspraken:

  • Beloved is een methode om eerlijke en oprechte emoties op de foto te krijgen. Het is even stilstaan bij de dingen in je leven.
  • Het resultaat is een foto met een echte lach of uitdrukking en niet geposeerd.Je fotosessie wordt een dierbare herinnering. Weer heel dichtbij elkaar komen en dat verliefde gevoel en die kriebels in je buik even terug krijgen.
  • Een Beloved fotosessie is geen gewone fotosessie. Het is even stilstaan bij alles wat je hebt, je leven, je liefde, alles waar je van houdt.
  • Het is een unieke beleving!

We begonnen de dag met een theoriegedeelte: wat is Beloved nu precies, hoe pas je het toe. We keken wat filmpjes over emoties en deden oefeningen en het bracht bij ons, ook al kenden we elkaar allemaal niet, ook wat emoties te weeg en sommigen van ons, waaronder ik, moesten af en toe een traantje wegpinken.

’s Middags gingen we aan de slag met een leuk koppel. Yvette deed het eerst voor en vervolgens mochten we allemaal een Beloved invite op het paar los laten.

Een invite is een vraag die je het paar stelt of iets wat je het paar laat doen, waardoor zij hun echte emoties laten zien. En je kunt het op stellen toepassen, maar bijvoorbeeld ook op groepen of gezinnen. Ik heb er heel wat aan gehad. Natuurlijk ben ik er nog niet, want dit is nog maar de introductie. Misschien ga ik binnenkort voor de training Beloved. Maar voor nu heb ik al heel veel aan de tips die ik nu gekregen heb.

Groetjes,

Linda van Kooperen
Kleine Spruit Fotografie

Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-1 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-2 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-3 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-4 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-5 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-6 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-7 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-8 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-9 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-10 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-11 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-12 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-13 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-14 Kleine-Spruit-Fotografie-fotograaf-Leiden-Zuid-Holland-workshop-Beloved-stel-15

│ Zwangerschapsfotografie │ Newbornfotografie │ Babyfotografie │ Kinderfotografie │
│Gezinsfotografie │ Familiefotografie │ Portretfotografie │ Leiden │

Een gedachte over “Workshop Introductie Beloved │ fotograaf, Leiden, Zuid-Holland

  1. Pingback: Gezinsfotosessie in het Panbos │ Katwijk, daglicht, koude middag │ fotograaf, Leiden, Zuid-Holland | Kleine Spruit Fotografie

Reacties zijn gesloten.

